ENDEAVOUR - Artesania Latina [COMPLETED BUILD]

Toto je stále rýchle!
každý večer/noc venujem stavbe lodi 3-4-max. 5 hodín, ale s prestávkami, podľa okolností...
toto je piata loď, predošlé som každú staval za menej ako 12 mesiacov
Endeavour bude určite na dlhšie, predpokladám viac práce s takelážou a s plachtami

every evening/night I spend 3-4-max on building a ship. 5 hours, but with breaks, depending on the circumstances...
this is the fifth boat, the previous ones I built in less than 12 months each
Endeavor will definitely be for longer, I expect more work with rigging and sails

Last edited by a moderator:
Do you have any photos documenting the planking of the hull? It looks fabulous! But I sure would like to know more about how you got it that way. The planking process is (to me) the most arduous and demanding part of the build, especially if you are spiling all the planks yourself. I am aware that some kits come with pre-shaped laser cut planks, which makes the process marginally less difficult..

I just went back and looked more carefully and see you have documented at least some of the planking process. Very interesting and instructive. Still, I'd love to see more of your of whole planking process.
She's absolutely gorgeous!

Last edited:
Len som sa vrátil a pozrel som sa pozornejšie a videl som, že máte zdokumentované aspoň niektoré z procesu plánovania. Veľmi zaujímavé a poučné. Napriek tomu by som rád videl viac z celého procesu plánovania.
Je úplne nádherná!
Pokúsim sa o zrozumiteľnú odpoveď (anglický jazyk neovládam), takže to bude závisieť aj od googlu prekladača :cool: :
Obklad lode nad ponorom som urobil presne podľa návodu AL: https://artesanialatina.net/en/old-...-ship-kit-endeavour-assembly-guide-22516.html , je to dosť náročné, pretože lišty je treba ohýbať aj vo zvislej rovine. Časť pod modrou farbou som obložil i druhou vrstvou, lišty 0,5 mm.
Trup lode pod čiarou ponoru (čiže i pod čiernym obkladom) podľa pôvodného návodu AL má byť natretá bielou farbou na vybrúsenej základnej vrstve obkladu. Ja som sa rozhodol pre druhý obklad lištami 0,5 x 5 mm (mahagón). Tieto lišty sa dajú kúpiť v modelárskom obchode, internetový obchod ich dodáva v dĺžke 50 cm.
Pri obkladaní z toho veľkú vedu nerobím, nič špeciálne, žiadne vymeriavanie a prepočítavanie...základ je začať postupne od provy tak, aby obe strany boli zrkadlovo totožnéIMG_20230411_214743.jpgIMG_20230412_162534.jpgIMG_20230514_145652.jpgIMG_20230514_145739.jpgIMG_20230514_150414.jpgIMG_20230514_150911.jpg, lišty po stranách lepiť tak, aby prirodzene kopírovali tvar trupu bez ich deformácie, prípadne s minimom ohýbania vo zvislej rovine...no a postupne dokladať vzniknuté medzery s dôrazom na presné skracovanie a orezávanie líšt. Po prebrúsení a nalakovaní je výsledok celkom uspokojivý.
Dúfam, že Ti moja odpoveď pomohla a splnila Tvoje očakávania, pripájam ešte pár ilustračných fotografií.
Ján J.

Thanks. I don't as yet know how to get your message translated to English. I love the detailed pictures very impressive and helpful. thanks for posting them!

Thanks. I don't as yet know how to get your message translated to English. I love the detailed pictures very impressive and helpful. thanks for posting them!
I will try to get a clear answer (I do not speak English), so it will also depend on google translator :I did the cladding of the boat above the draft exactly according to the instructions AL: https://artesanialatina.net/en/old-...-ship-kit-endeavour-assembly-guide-22516.html , it is quite difficult, because the moldings also need to be bent in the vertical plane. I also lined the part under the blue paint with a second layer, moldings 0.5 mm.The hull of the ship below the waterline (i.e. also under the black trim) according to the original AL instructions should be painted white on a polished base layer of cladding. I opted for a second cladding with moldings 0.5 x 5 mm (mahogany). These skirting boards can be bought in a model store, the online store supplies them in a length of 50 cm.When tiling, I do not make a great science out of it, nothing special, no measurement and recalculation... The foundation is to start gradually from the bow so that both sides are mirror-identical, glue the moldings on the sides so that they naturally follow the shape of the hull without deforming them, possibly with a minimum of bending in the vertical plane... And gradually document the gaps with an emphasis on accurate shortening and trimming of moldings. After sanding and varnishing, the result is quite satisfactory.

I hope that my answer helped you and met your expectations, I attach a few more illustrative photos.

Pokúsim sa o zrozumiteľnú odpoveď (anglický jazyk neovládam), takže to bude závisieť aj od googlu prekladača :cool: :
Obklad lode nad ponorom som urobil presne podľa návodu AL: https://artesanialatina.net/en/old-...-ship-kit-endeavour-assembly-guide-22516.html , je to dosť náročné, pretože lišty je treba ohýbať aj vo zvislej rovine. Časť pod modrou farbou som obložil i druhou vrstvou, lišty 0,5 mm.
Trup lode pod čiarou ponoru (čiže i pod čiernym obkladom) podľa pôvodného návodu AL má byť natretá bielou farbou na vybrúsenej základnej vrstve obkladu. Ja som sa rozhodol pre druhý obklad lištami 0,5 x 5 mm (mahagón). Tieto lišty sa dajú kúpiť v modelárskom obchode, internetový obchod ich dodáva v dĺžke 50 cm.
Pri obkladaní z toho veľkú vedu nerobím, nič špeciálne, žiadne vymeriavanie a prepočítavanie...základ je začať postupne od provy tak, aby obe strany boli zrkadlovo totožnéView attachment 374617View attachment 374618View attachment 374619View attachment 374620View attachment 374621View attachment 374623, lišty po stranách lepiť tak, aby prirodzene kopírovali tvar trupu bez ich deformácie, prípadne s minimom ohýbania vo zvislej rovine...no a postupne dokladať vzniknuté medzery s dôrazom na presné skracovanie a orezávanie líšt. Po prebrúsení a nalakovaní je výsledok celkom uspokojivý.
Dúfam, že Ti moja odpoveď pomohla a splnila Tvoje očakávania, pripájam ešte pár ilustračných fotografií.
Ján J.
Good morning Johnny. Awesome work. I will pull up a chair and watch the rest of this build for sure. Cheers Grant

Back