La Belle - CAF Models - Pof by Tony P - Build log

Bonjour, on voit bien les 3 épaisseurs de 'bois' sur le couple 12.
Les Sabords se situent entre les couples 13-14 et 7-8.
J'espère avoir répondu à vos questions. J'utilise Google Translate pour la traduction en français et ce n'est pas toujours très bon.

IMG_2585.jpeg

Bonjour, on voit bien les 3 épaisseurs de 'bois' sur le couple 12.
Les Sabords se situent entre les couples 13-14 et 7-8.
J'espère avoir répondu à vos questions. J'utilise Google Translate pour la traduction en français et ce n'est pas toujours très bon.

View attachment 497240
Yes I got it. Should have remembered that.
I use Google translate to read your posts. They’re not being translated in posts.

Frame clean up and initial taper day. Missing frames not seen are either being repaired or replaced. I used my last piece of Cherry today so hope I don’t need to make any more frames. To anyone planning to build this kit. It is small and the frames are quite fragile. A light touch is needed. Not a bad thing but a fact. This is the most time consuming, repetitive and stressful part of the build. Once the hull is assembled and deck clamps, ceilings etc are in then we have a strong structure to work with.

IMG_9861.jpeg

IMG_9862.jpeg

Bonjour, sur la photo les couples 13 et 14 sont installés à l'envers (il faut les retourner), ainsi installés dans le bon sens vous verrez le sabord.
Bonjour, sur la photo les couples 13 et 14 sont installés à l'envers (il faut les retourner), donc installés dans le bon sens vous verrez le hublot.

Bonjour, sur la photo les couples 13 et 14 sont installés à l'envers (il faut les retourner), ainsi installés dans le bon sens vous verrez le sabord.
Bonjour, sur la photo les couples 13 et 14 sont installés à l'envers (il faut les retourner), donc installés dans le bon sens vous verrez le hublot.
Yes ! I see it.

I've made good progress this winter. The model is in drydock for now. Other projects take priority. Likely Ill start back on it sometime during the summer of fall. It will get built, just not fast !! Keep up your own great work !

Back