**VIEW THREAD HERE** |
Dear Sir...Thank you for your advice...Sarı okun sağındaki beş örtüye bakıldığında, doğru gerginlikte görünüyorlar. Metal taban desteklerinize biraz malzeme bağlamanızı öneririm, o gövde bitişini bozmak istemezsiniz.
Dear Sir... I am grateful for your information and advice.Kefen halatlarını biraz esneterek gerginleştirin. Çok fazla bir şey gerektirmez ve yeterince sıkı olduklarında karar verebilirsiniz. İşin püf noktası, sıkılığı diğer kefenlere mümkün olduğunca yakın hale getirmektir. Kefenleri çiftler halinde, biri iskelede biri sancakta olacak şekilde takın, böylece halatlar direği bir tarafa eğmez. Daha fazla kefen ekledikçe, direk üzerindeki kuvvet artar, bu yüzden halat gerginliklerini dengelemek ve tüm kefenleri geminin sadece bir tarafına takmamak önemlidir.
Deadeye'ler arasındaki ipler gevşek olmamalı, aynı zamanda gergin olmalıdır. Örtüler eklerken, üst deadeye'leri diğer deadeye'lerle aynı dikey yükseklikte tutmaya çalışın. Örtüler gerginse, deadeye'ler arasındaki iplerin gerginliğini ayarlamanıza ve üst deadeye'nin dikey konumunu ayarlamanıza ve ayarlamanıza olanak tanıyan her örtüde yeterli yay vardır.
Yelken direğinizdeki örtüler mükemmel görünüyor!
Gern geschehen, dafür sind wir alle hier. Alles Gute für Ihren Bau.
Hallo ... der zweite Modellbausatz, den ich zu bauen versuche, ist Golden Hind. Wie fest sollten die Fäden sein? Wenn die Fäden locker sind, wie kann ich sie festziehen, ohne sie aufzutrennen?
View attachment 509337
Just as an FYI, according to James Lees in The Masting and Rigging of English Ships of War page 42, these stiffeners were called sheer poles on English ships and were usually 2 inch diameter iron bars lashed on the outboard side of the shrouds just above the deadeyes and came into use in the mid 19th century. It may have been different on ships of other nations.The ratline-stiks improve the rigidness and homogenity of the shrouds and ratlines.mostly wood sticks covered with rope or yarn.