Mijn forumnaam is Gerard7. Ik ben 81 jaartjes oud en nieuw op het forum. Uiteraard ben ik gepensioneerd en ex-scheepswerktuigkundige. Maar ik heb ook een paar andere functies in mijn loopbaan gehad. Na mijn koopvaardijperiode van 10 jaar als werktuigkundige, waarbij ik ben gestopt na een aantal jaren als 3e wtk te hebben gevaren, aan de wal gaan werken op een elektriciteitscentrale in Velsen(PEN). Later overgestapt naar een centrale in Diemen van het PEN. Als eind-functie heb ik ca 15 jaar in de olie- en aardgaswinning/productie gewerkt. Uiteindelijk jong gepensioneerd, waarbij ik veel leuke vrijwilliger banen heb gehad. O.a. bij de zeekadetten in de Waalhaven van Rotterdam. Ook als vrijwilliger bij het museumdok in Hellevoetsluis. Mijn grote hobby was zeevissen op de Noordzee vanuit Neeltje Jans, Stellendam en IJmuiden. Thans woon ik in Huizen (NH). Helaas ben op op1 mei 2022 door een beroerte getroffen, waardoor ik rechtszijdig nog steeds enigszins minder kracht heb en een stuurloze rechter hand en krachtloos been heb. Miniatuurbouw gaat me nog goed af, alhoewel mijn rechterhand niet zo goed meer alles kan. Verder ben ik gezond en ik vermaak me uitstekend met de modelbouw. Thans heb ik nu drie modelbouwschepen gemaakt. Dat zijn de Nedlloyd Waterland, de zeesleper Furie en de zeesleper Zwarte Zee van Smit. Alles van Scaldis en van kartonbouw. Thans ben ik begonnen aan de Zeven Provincien, ook van Scaldis. Maar dat is een gigantische klus, maar wel heel erg leuk . Ik vermaak me er heel goed mee. Tot zover mijn introductie. Hoop van jullie iets te horen. Groetjes van Gerard Nijmeijer.