• SUBSCRIBE TO SHIPS IN SCALE TODAY!

The beloved Ships in Scale Magazine is back and charting a new course for 2026!
    Discover new skills, new techniques, and new inspirations in every issue.

NOTE THAT OUR NEXT ISSUE WILL BE July/August 2026
  • Win a Free Custom Engraved Brass Coin!!!
    As a way to introduce our brass coins to the community, we will raffle off a free coin during the month of August. Follow link ABOVE for instructions for entering.

Nicolas from Paris, France

Bonjour à tous,
Je pratique le modélisme depuis mon plus jeune age, j'ai monté des quantités de kits en bois, en plastique, en métal. Aujourd'hui, je ne fais plus que des modèles de bateaux en bois. J'ai actuellement une vingtaine de maquettes de bateaux que j'ai réalisé à partir de kits du commerce que j'ai amélioré pour certains.
Toujours à la demande de nouvelles idées, je m'inscris sur ce forum pour y trouver quelques nouveaux trucs pour améliorer certaines étapes de construction.

IMG_0014.jpg

Welcome to SoS. Your introduction was a good way to practice my minimal understanding of French. Ma femme parle en francais, mais moi, en petit peu seulement.
I hope what I wrote is close to correct. Encore, bienvenue a SoS Nicholas.

Bienvenue au Texas ! C'est une belle collection que vous avez et je crois que je repère les Palamós d'Occre, rarement vus autour des forums. (J'ai le kit et j'ai hâte de le construire un jour). Assurez-vous et publiez vos journaux de construction et amusez-vous!

Welcome from Texas! That's a lovely collection you have and I believe I spot the Palamós from Occre, rarely seen around the forums. (I have the kit and look forward to building it someday). Be sure and post your build logs and have fun!

Back