De Agostini 'HMS Victory' model 'leftovers' - assembly instruction magazines, metal crew figures and basic hull

Hallo Dick,

Het spijt me dat ik geen Nederlands spreek, dus ik gebruik Google Translate - het vertelt me dat je bericht zegt dat je "de bouwbeschrijving wilt kopiëren", maar ik weet niet zeker wat je precies bedoelt.

Wilt u dat de hele set van tien mappen met de 120 tijdschriften per post naar u wordt verzonden? Als dat zo is, zou het duur zijn om zo'n groot gewicht aan artikelen te posten en ik weet niet zeker wat dat zou kosten. Wil je dat ik de verzendkosten voor je uitzoek?

hartelijke groeten

Mike
Hallo Mike
Eerst wonen ik in Nederland (Haarlem)
Het gaat om het volgende;
Recent kocht ik in een kringloopwinkel deze romp van de HMSVictory, inclusief een hele grote doos, met allemaal ongeopende films.
Maar niet compleet helaas!
Nr 1t/m 40 ontbreekt,maar ??? Ik vermoed dat dit allemaal in de romp verwerkt zit???
verder ontbreekt het nr. 93-94-95-96
zou dit de kanonnen &figuren kunnen zijn ???
Wil die zitten er helaas niet bij !
verder dan 108 gaan mijn ondertitels helaas.
Ik heb nu begrepen dat het er 120 moeten zijn ??

Verder mis is de beschrijving ,en hoe kom ik aan 104(?) Kanonnen ?
waar te koop?

V.groet Dick


Hi Mike
First I live in the Netherlands (Haarlem)
It concerns the following;
I recently bought this hull of the HMSVictory at a thrift store, including a very large box with all unopened films.
But not complete unfortunately!
Nos. 1 to 40 are missing, but ??? I suspect this is all incorporated into the fuselage???
furthermore the number 93-94-95-96 is missing
could this be the cannons & figures???
Unfortunately I don't want that included!
Unfortunately my subtitles go further than 108.
I now understand that there must be 120 ??

The description is also wrong, and how do I get 104(?) guns?
where to buy?

V.greetings Dick
 
Last edited by a moderator:
Hello Dick,
Thanks for the message, I live near Bristol in the UK, am 77 and happily retired for quite a few years now. Nice to talk to you.

Regarding your missing issues (1 to 40 and 93 to 96) I do have the full set from issue 1 to issue 120 so I could supply you with those if you are interested.

There are indeed 120 issues in the whole set and Victory has 120 guns though, of course, most of these are dummy guns - really just a barrel which fits in a hole on the hull - the only visible full model guns are on the upper decks. As for buying anything missing from what you already have I think that DeAgostini would be the best place to try and I have often used an excellent mail order firm called Cornwall Model Boats (cornwallmodelboats.co.uk) who stock a huge amount of accessories.

When I was building the model I made a spreadsheet of all the issues and what each one contained- what part of the build etc. I could probably find this and send you a copy - it is in Excel or PDF format I think.

I hope this is useful, please let me know if I can be of further help
best wishes Mike

Hallo Dick,

Bedankt voor het bericht, ik woon in de buurt van Bristol in Groot-Brittannië, ben 77 en al een aantal jaren met plezier met pensioen. Leuk om met je te praten.

Wat betreft de ontbrekende nummers (1 tot en met 40 en 93 tot en met 96): ik heb de volledige set van nummer 1 tot en met nummer 120, dus als je geïnteresseerd bent, kan ik je die geven.

Er zijn inderdaad 120 exemplaren in de hele set en Victory heeft 120 kanonnen, maar de meeste hiervan zijn natuurlijk dummy-geweren - eigenlijk gewoon een loop die in een gat in de romp past - de enige zichtbare kanonnen van het volledige model bevinden zich op de bovenste dekken . Wat betreft het kopen van iets dat ontbreekt aan wat je al hebt, denk ik dat DeAgostini de beste plek zou zijn om het te proberen en ik heb vaak gebruik gemaakt van een uitstekend postorderbedrijf genaamd Cornwall Model Boats (cornwallmodelboats.co.uk) die een enorme hoeveelheid accessoires op voorraad heeft.

Toen ik het model aan het bouwen was, heb ik een spreadsheet gemaakt van alle problemen en wat ze allemaal bevatten - welk deel van de build enz. Ik zou dit waarschijnlijk kunnen vinden en je een kopie kunnen sturen - het is in Excel- of PDF-formaat, denk ik.
Ik hoop dat dit nuttig is. Laat het me weten als ik u verder kan helpen

beste wensen Mike
 
Back
Top