VASCELLO VENEZIANO CLASSE 1780 scala 1/44

Michele Padoan

Well-Known Member

Great outcome results, Michele. What varnishing technique did you use to create such nice patina?

Grandi risultati, Michele. Quale tecnica di verniciatura hai usato per creare una patina così bella?
Ciao, ho usato il bitume di giudea.

google translation:
Hi, I used Judea bitumen.

Last edited by a moderator:

Antonio

Member
Michele
Sono anch'io italiano.
Intendi dire che i piani delle barche della Serenissima sono conservati all'Archivio di Stato di Trieste?
Sono digitalizzati o solo su carta?
Antonio

Google translate:
Michele, I'm Italian too. Do you mean that the plans of the boats of the Serenissima are preserved in the State Archive of Trieste? Are they digitalized or only on paper? Antonio

Michele Padoan

Well-Known Member

Michele
Sono anch'io italiano.
Intendi dire che i piani delle barche della Serenissima sono conservati all'Archivio di Stato di Trieste?
Antonio

Google translate:
Michele, I'm Italian too. Do you mean that the plans of the boats of the Serenissima are preserved in the State Archive of Trieste? Are they digitalized or only on paper? Antonio
Il mio vascello è tratto dalla fotogrammetria del modello presente al museo di Venezia per il quale non esistono piani.

google translation:
My vessel is based on the photogrammetry of the model present at the Venice museum for which there are no plans.

Last edited by a moderator:

espero

Member
Michele
Sono anch'io italiano.
Antonio

Google translate:
Per Antonio,
se ti interessa, i disegni di navi veneziane di cui parli sono conservati nel "Fondo piani. Arsenale di Venezia, Direzione delle Fabbriche Civili, Scuola Nautica" presso l'Archivio Diplomatico della Biblioteca Civica Hortis di Trieste, che - a pagamento - fornisce copia digitale. Questo link penso possa tornarti utile: http://www.bibliotecacivicahortis.it/archiviodiplomatico/portfolio/patrimonio/

Google translate:
For Antonio,
if you're interested, the drawings of Venetian ships you're talking about are kept in the "Fondo piani. Arsenale di Venezia, Direzione delle Fabbriche Civili, Scuola Nautica" at the Diplomatic Archive of the Hortis Civic Library of Trieste, which - for a fee - provides a digital copy. I think this link will be useful to you: