Bu konuyu yeni gördüm.Bende şu anBoyama Rigging İplikleri.
1. Şu anda kullandığım iplikleri kullanarak boyama sürecini göstereceğim:
Gutermann scala 360 color 111, Amann Serafil 120 color 1000.
Benzer tipteki ipliklerle de yapılabilir: Gutermann Tera180 renk 111.
Ayrıca bu parçaların renkli ipliklerini de kullanmıyorum çünkü polyester ipliklerin bileşiminde farklılık oluyor ve bundan hoşlanmıyorum.
2. Kullandığım tüm iplikler sütlü renktedir. Bu nedenle, gösterdiğim sonuçlar yalnızca bu renk özel olarak uygulandı.
3. Renklendirmede Dmitriy Shevelev'in coğrafyası; yağ bazlı dağıtıcı boyaları ürünleri, ancak önceden özel bir hazırlık yapıyor.
4. İki renk teknolojisi seçeneği var. İlk başta kullandığımla uğraşmam ama gemideki donanımı ikinci seçeneği kullanarak boyamayacağım. İkisini de beğendiğim için gösteriyorum.
5. Boyama işlemi, bir fırçayla boya deposunun parçalarını ve boyaya batırılmış haldeyken fırçanın altından çekmeyi içerir. Birkaç dakika sonra boyanın emilmesini bekliyoruz ve sonra fazlalığı bir kağıt havluyla siliyoruz. Silmiyoruz; siliyoruz.
6. İpliklerin kuruması birkaç gün sürer ve ardından kullanılabilir. İlgilenenler için koku bir ay içinde tamamen gelişiyor.
7. İplikleri gererek kurutmak ve saklamak. İpliklerin uçlarına ilmekler bağlarım ve bunları bir tahtaya sabitlenmiş iki çivi bırakmayan gererim. Bir ağırlık olarak yapabilirsiniz, ancak ilk yöntem daha uygundur.
8. Kuruduktan sonra iplikler biraz daha sertleşiyor, ama çok fazla değil. Aslında bunu seviyorum, çünkü ayırmayı kolaylaştırıyor. Eğer birileri bunu rahatsız edici bulursa, onları biraz yoğurmak onları yumuşatacaktır.
9. Dikkat! Boya, süper yapıştırıcı ile yapıştırılan alanlara yayılırz. Bu nedenle yapıştırma işlemi yalnızca boyama oranları sonra yapılmalıdır!
Birinci yöntem.
Renk görünümü bu görünüme benzer.
[EKLE]482001[/EKLE]
Yukarıdaki fotoğrafta görülen renkler (koyu kahverengi ve kızıl tuğla) elde etmek için iki adet yağlı boyanın rengi var .
[EKLE]482002[/EKLE] [EKLE]482003[/EKLE]
Koyu kahverengi rengi elde etmek için (ayaklı donanım için), aşağıdaki oranlarda bir test örneği yaptım:
5 ml keten tohumu yağı + 5 ml solvent + 5 cm sıkılmış (doğal) ham toprak boyası.
Açıklama! Kullandığım çözücü kokusuzdur, sanat mağazalarında satılır, özellikle yağlı boyaları inceltmek için kullanılır. 5 cm, açıklıktan sıkılan bir boya desteklerini ifade eder, bu da 5 cm'ye kadar değişir. Daha büyük bir parti yapmak için, tüm malzemeleri içerecek şekilde artırın.
Kırmızımsı yapı rengini elde etmek için (hareketli donanım için) yeterli olana ihtiyacınız var:
5 ml keten tohumu yağı + 5 ml çözücü + 5 cm altın sarısı + 2,5 mm (doğal) ham toprak ( daha fazla yok !).
Açıklama! Daha fazla toprak rengi eklerseniz, tamamen farklı bir renk elde etmek dayanıklı ve bundan istenilen tonu elde etmek çok zor olur. Bu nedenle, çok az miktarda değiştirmek daha iyidir.
Ve işte sonuç. Bu arada, fotoğrafta 2,5 mm'den fazla toprak rengi eklediğim bir renk var (fotoğrafta sağdan ikinci iplik). Bazıları bu belirli rengi tercih edebilir.
[EKLE]482004[/EKLE]
[EKLE]482005[/EKLE]
İkinci yöntem.
Renk bilgilerini daha çok beğendim ve Dmitry Shevelev'in 75 toplu gemisindeki arma renklerine çok benziyor. İpliklerimi bu renklerle boyayacağım.
[EKLE]482006[/EKLE]
Yukarıdaki fotoğrafta görülen renkler (koyu kahverengi ve kızıl tuğla) elde etmek için iki adet yağlı boyanın rengi var .
[EKLE]482007[/EKLE] [EKLE]482008[/EKLE]
Koyu kahverengi rengi elde etmek için (ayaklı donanım için), aşağıdaki oranlarda bir test örneği yaptım:
5 ml keten tohumu yağı + 5 ml solvent + 5 cm sıkılmış (doğal) ham toprak boyası.
Açıklama! Kullandığım çözücü kokusuzdur, sanat mağazalarında satılır, özellikle yağlı boyaları inceltmek için kullanılır. 5 cm, açıklıktan sıkılan bir boya desteklerini ifade eder, bu da 5 cm'ye kadar değişir. Daha büyük bir parti yapmak için, tüm malzemeleri içerecek şekilde artırın.
Koşul donanımı için farklı bir toprak rengine, sarıya ihtiyaç var ! İşte oranlar:
5 ml keten tohumu yağı + 5 ml çözücü + 3,5 cm sarı aşı boyası + 3-6 mm ham toprak (daha fazla yok).
Açıklama! 7 mm'den fazla umber eklerseniz, renk geçmişidir. Ancak bu durumda, altın sarısı ile karşı özellikleri, umber miktarı azaltılırken yağ, çözücü ve umber karıştırılabilir düzeltilebilir. Aşağıda 3 mm veya 6 mm umber kullanımı arasındaki renk farkını gösteriyorum.
Ve işte sonuç. Ben buna odaklanacağım.
[EKLE]482009[/EKLE]
[EKLE]482010[/EKLE]
yukarıdaki iki fotoğrafta, soldan Sağlığa doğru: birincisi dayanıklılık duran donanım (umbra); orta, üçüncüsü sarı aşı boyası + 3 mm umbra; sağdaki ikisi 6 mm (bu nedenle renk biraz daha koyu). Burada tonlarla oynayabilirsiniz. Çalışan donanımında çeşitli dokuların olduğu alanlar için, genel olarak bağlı olarak 3 mm, diğerlerini ise 6 mm kullanabilirsiniz.
Aşağıdaki fotoğrafta, en soldaki ipte bir kordon var. Bunu Shchevelev'in dağıtarak yaptım. İlk olarak ip umbra ile boyanıyor, ardından kordonlama sırasında sürgün için siyanoakrilat ile emrenye ediliyor. Bundan sonra kordonlama yapılıyor ve ardından bitiyor ip boyanıyor. Kordonlama Amann Serafil 60 ile yapıldı, bu nedenle iplik süt rengi değil, sadece beyaz olduğu için boyama sonrasında renk biraz farklı. Bunu daha fazla deneyeceğim. Ayrıca kordonlama bir deneme çalışmasıydı ve daha ince iplikler içermesi gerekiyor; bunu daha sonra daha detaylı olarak tartışacağım.
[EKLE]482011[/EKLE]
[EKLE]482012[/EKLE]
Genel olarak örnekler farklıydı ve hala deneyip deneyeceğim çok şey olsa da, elde ettikleri sonuç benim için net ve oldukça tatmin edici.
Herhangi bir sorun olursa olsun, mutluluk duyarım.
Gemi-1
bir modelin halatlarını yapıyorum. size şu soruyu sormak isterim.gemideki halatların tamamını katranlı olduğu kesin bilgi.hatta halatlarla birlikte tüm makaraların çalısan yerleri de rahat çalışsın diye katranlanıyor.sabit halatların koyu kahve yada olduğu siyah kesin hareketli halatların da katranlanmışgı ve işler durumda olduğu düşünülürse ,çalışan halatların üzerindeki katranların üzerinde çalışmadan dolayı üzerindeki katranların eksildiği belli olacaktır.bu durumda tüm halat nasıl bu kadar temiz olabilir
Last edited: