La Santísima Trinidad 1797 / 1805

Many Thanks for showing us the methods and the way you are working - Very good work
BTW: You have a really nice working place - with a lot of space :cool:
 
Liberto, what a stunning model.
Thank you for your elaborate way of showing us your building methods. Very informative and inspiring.
 
Saludos compañeros... y como siempre agradeciendo los buenos comentarios que hacen di mi trabajo.
En esta ocasión les envío imágenes de estas pequeñas tallas con cara de Gata … que va situadas en el extremo del pescante...dando nombre al mismo "Pescante de Gata" ya seguiremos.. Liberto

025.jpg

028.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg
 
Poor "cat" - killed by a needle through the eye
Very good and accurate work :cool:
 
Saludos compañeros...de verdad lamento lo del gato, pero no tenia por donde fijarlo mejor, siento que algunos compañeros puedan haberse visto afectador por esta impactante imagen.
Gracias a todos por la generosa valoración que haceos de mi trabajo.
Unas imágenes de como he preparado las castañuelas. ya solo me queda fijarlas al navío
Paso la dirección donde podéis ver algo más organizado, mi primer Video I con la construcción paso a paso de mi Santísima Trinidad.
Como siempre con mis deseos de salud y bienestar para todos... cuidaros mucho Liberto

Greetings comrades...I'm really sorry about the cat, but I had no place to fix it better, I'm sorry that some comrades may have been affected by this shocking image.
Thank you all for the generous assessment you make of my work.
Some images of how I have prepared the castanets. I only have to fix them to the ship
I pass the address where you can see something more organized, my first Video I with the step by step construction of my Holy Trinity.
As always, with my best wishes for health and well-being for all... take care of yourselves, Liberto


001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

010.jpg
 
Last edited by a moderator:
Saludos compañeros, ya he publicado el Video II de mi Santísima Trinidad, espero que paséis un rato entretenido. gracias por vuestro seguimiento y por lo generosos que sois en vuestros comentarios... cuidaros mucho Liberto

Greetings comrades, I have already published Video II of my Holy Trinity, I hope you have an entertaining time. Thank you for your follow-up and for how generous you are in your comments... take care of yourselves, Liberto

 
Last edited by a moderator:
Saludos cordiales... gracias a ti Uwek ya todos los compañeros que muy amablemente y con generosos comentarios seguís mi trabajo.
Ya seguiremos, salud y bienestar para todos....

Cordial greetings... thanks to you Uwek and to all the colleagues who very kindly and with generous comments follow my work.
We will continue, health and well-being for all....
 
Last edited by a moderator:
Felicidades Liberto, enhorabuena!! Un gran trabajo !! Donde se disfruta y ve el trabajo y dedicacion en hacer de tu buen trabajo profesional en uno de los navios españoles mas renombrados. Sabes si hay posibilidades de obtener los planos que elaboro Leopoldo García Echeveste? Ya que los del museo naval adolecen de detalle para construir , principalmente la popa y proa.
Muchas gracias por tu magnifico trabajo

——————
Liberto, congratulations!! A great job !! Where you can enjoy and see the work and dedication in doing your good professional work on one of the most renowned Spanish ships. Do you know if there are possibilities of obtaining the plans drawn up by Leopoldo García Echeveste? Since those in the naval museum lack detail to build, mainly the stern and bow.
Thank you very much for your magnificent work
 
Saludos cordiales:
Para la realización de este proyecto se ha partido de copias o de planos de época de autenticidad inducible, y correspondiente a su estado en 1797 justo antes de la batalla de San Vicente. En esa batalla la Santísima Trinidad resultó muy dañado y no se conoce con certeza las obras que hicieron de reparación en la popa y en la proa.
Los planos necesarios para el modelo que se esta realizando (escala 1/72) son obra de nuestro compañero Leopoldo García Echeveste, partiendo de los planos originales de 1797, y completados por dibujos de los alzados de proa y de popa hechos según su criterio a desde la vista lateral del casco, así como de otros planos de navíos de 112 cañones de la época correspondiente, planos del Museo Naval de Madrid
El dibujo de la peineta o coronamiento de popa es una conjetura del autor del proyecto basado en las formas que aparecen en la vista lateral.
Como podéis imaginar este proyecto es el resultado de varios meses de arduo trabajo de investigación, los planos han sido revisados, corregidos, y dibujados, tratando en todo momento de aproximar al máximo a la imagen que pudo ofrecer este emblemático navío en el período de tiempo comprendido entre la última reforma a la que fue a veces en la Carraca 1797 y su triste final en la Batalla de Trafalgar 1805.
Liberto

Translated by Google translate, modified by Jim

Greetings all:
In order to make this project more authentic I have obtained copies of period plans so the model looks her state in 1797 just before the battle of San Vicente. In that battle the Holy Trinity was very damaged and it is not known with certainty the works that made repair in the stern and in the bow.
The plans necessary for the model being made (1/72 scale) are the work of our partner Leopoldo García Echeveste, based on the original plans of 1797, and completed by drawings of the bow and stern elevations made according to his criteria from the side view of the hull, as well as other 112 cannon ship plans of the corresponding era, plans of the Naval Museum of Madrid
The drawing of the comb or stern crowning is a conjecture of the author of the project based on the forms that appear in the side view.
As you can imagine this project is the result of several months of arduous research work, the plans have been reviewed, corrected, and drawn, trying at all times to approximate the image that this emblematic ship could offer in the period of time comprised between the last reform to which it was sometimes in Carraca 1797 and its sad ending in the Battle of Trafalgar 1805.

View attachment 117442View attachment 117443View attachment 117444View attachment 117446View attachment 117447View attachment 117448View attachment 117449View attachment 117451View attachment 117452View attachment 117453View attachment 117454
Liberto
Hallo @Liberto
we wish you all the BEST and a HAPPY BIRTHDAY
Birthday-Cake
Enjoy your special day
 
This is easily the best ST build I have ever seen and may very well be one of the best ship models I have ever laid on. Beautiful joinery, artistry coupled to perfect execution and what you have is a feast for the eyes!
 
Saludos compañeros, ya hace tiempo que no tenéis noticias mías, estoy bien y gracias por vuestros amables y mas que generosos comentarios; os envió estas imagenes donde podéis apreciar el proceso de fabricación de los bateaguas de la 1ª y 2ª batería, estan construidos en madera de boj americano; tambien he preparado la capa de protección en la base de los palos una vez colocados en sus correspondientes fogonaduras, para evitar entradas de agua; esta construida con esparadrapo de tela, una ves dada la forma, le doy una buena pasada de cola blanca diluida con un poco de agua, una vez seca le doy tinte liquido para zapatos, y despues una capa de crema para zapatos.
NOTA: Estoy preparando 1 video con los procesos de mecanizado de los Bateaguas.
En breve los pasare... Ya seguiremos Liberto

Greetings colleagues, it's been a while since you heard from me, I'm fine and thank you for your kind and more than generous comments; He sent you these images where you can see the manufacturing process of the 1st and 2nd battery battens, they are made of American boxwood; I have also prepared the protective layer at the base of the sticks once placed in their corresponding joints, to prevent water ingress; It is constructed with cloth tape, once given the shape, I give it a good pass of white glue diluted with a little water, once dry I give it liquid shoe dye, and then a layer of shoe cream.
NOTE: I am preparing 1 video with the Bateaguas machining processes.
I will pass them on shortly... We will continue Liberto

001.jpg

002.jpg

003 - copia.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

028.jpg

029.jpg
 
Last edited by a moderator:
Back
Top